woensdag 24 juni 2015

ik zit nog met den bibber

ik maakte vandaag echt iets mee
ik zit al een uur met den bibber in mijn knieën
allé
ik moet er efkes over bloggen
dan kan ik er mischien ook mee lachen
want echt erg was het niet
maar
ik ben er precies toch niet goed van
 
ik was deze namiddag efkes naar Vilvoorde
ik moest in een paar winkels zijn
en ik parkeerde mij op
Rooseveldt-parking
dat is een parking aan een klein
winkelcentrummeke
waar ge uw parkeerticket moet laten afstempelen
in één van de winkels
en dan mag je daar gratis parkeren
ik nam dus een ticket
ging eerst naar winkels ergens anders
(misschien kwam het hierdoor
een soort karma)
kocht toen ook wat in de winkels
op dat pleintje
ging speciaal bij Zeeman
wat inpakpapier kopen
als laatste
en liet daar het ticket afstempelen
ik doe dat altijd in de laatste winkel
want ik heb altijd schrik
dat ik anders te laat ga zijn
omdat ik zo geen rappe ben
en zal zeker niet bij het parkeren
allé
ik had alles gevonden wat ik moest hebben
ik rij naar de slagboom
ik steek mijn ticketje daarin
en rarara
wat gebeurt er???
niets
de slagboom ging niet omhoog
nu panikeer ik echt niet direct
dus ik probeer een nog een paar keer
niets
....
er is daar ook altijd
zo een knop
om hulp te roepen
ik duw daarop
niets
....
ik duw nog eens
...
niets
...
feitelijk was ik tot dan
nog redelijk relaxed
ik was met alles in orde
mijn ticket was ontladen
dat MOEST  dus toch ne keer werken
ineens achter mij gebrul
nen auto
met 2 venten in
laat ons zeggen
om het braaf te zeggen
een "beetje marginale types"
in een redelijk marginaal autootje
lees:
een klein bakske
vol blutsen
van ongeveer 45 jaar oud
 
toen schrok ik al even
 
ik weet niet wat ze riepen
het was gelukkig nog in het Vlaams
maar ik weet niet
of iemand het dialect van Vilvoorde kent
ik wil echt niets zeggen van de mensen van Vilvoorde
ik ben er naar de middelbare school geweest
ik was daar graag
ik kom daar nog veel
ik ken wel wat mensen van Vilvoorde
en heb daar echt geen problemen mee
maar dat dialect
dat klinkt in mijn oren
echt heel agressief
 
dus allé
wat ze ook riepen
vriendelijk klonk het niet echt
 
ik bleef nog steeds
stoïcijns kalm
toch nog proberen met mijn ticket
of op de "help-knop"
 
ineens staat diene bestuurder
van de auto achter mij
naast mij
diene duwt mijnen arm weg
 
ik dacht al dat ik eraan ging
 
en hij steekt
met een zwaar getatoeëerde arm
(en ik heb niets tegen tattoos
ik heb er zelf ook één
maar ik probeer het zo goed mogelijk te beschrijven)
een ander ticket in dat bakske
en hij zegt:
wacht efkes
ik volg u !
 
mijn hart stopte efkes
WAAROM GING DIE MIJ VOLGEN
 
ik lachte eens schaapachtig
 
maar het werkte ook niet
 
hij vroeg wat er aan de hand was
(allé ik denk dat hij dat vroeg)
hij riep wat naar de auto's achter hem
altijd in dat Vilvoords
brrr
 
toen stapte hij weer naar zijn eigen auto
en ik raapte al mijn moed bij elkaar
en vroeg
met een onnozel piepstemmeke:
waarom gaat gij mij volgen
 
de man lag bijna plat van het lachen
en hij zei:
als den bareel was opengegaan
met mijn ticket
moesten we er wel alletwee samen door
want hij had anders geen ticket meer
 
oef
toch ne goeie mens
(met een vies dialect, dat wel)
 
ondertussen stonden er al
4 auto's
den ene nog marginaler
dan den andere
mijn bipperke was precies
ne Mercedes geworden!
 
die stonden te toeteren
te roepen
er kwam nog nen andere
zwaar getatoeëerd arm
met een ander kaartje proberen
maar geen enkel kaartje werkte
 
ondertussen leek ik uiterlijk wel kalm
maar ik was het feitelijk langs geen kanten meer
 
stel u dat voor hè
ge staat voor den bareel
op een parking
in de volle zon
en achter u staan al 5 auto's
heel lastig
want die denken natuurlijk allemaal
dat dat de schuld is van de eerste wagen
 
maar ik hield het hoofd koel
en ik belde naar de nummer
van AMANO
(de firma die het parkeersysteem beheert)
die ik nog net kon lezen
vanwaar ik in mijn auto zat
 
ik kreeg heel snel iemand aan de lijn
ik leg het probleem uit
weet ge nu wat die antwoordt
echt waar ????
 
die zei zo:
o mevrouw
maar ik kan u van hieruit niet helpen hoor
ge moet dat in één van de winkels gaan vragen
iemand daar heeft wel een badge
om dat te openen
 
allé
wat voor zever is dat nu
 
1. ik moet dus in die 10 winkels gaan zoeken
wie de badge heeft...
2. hoe geraakt ge in godsnaam uit den auto
met 4 auto's achter u
en zelf stond ik dichtbij genoeg
om aan dat automaat te kunnen
dus mijn deur ging echt niet open
3. en STEL dat ge er wel uitgeraakt
uit uwen auto
wat zouden die achter mij wel niet gedacht hebben:
die gaat lopen???
dat dierf ik al zeker niet
 
allé
op de moment dat ik dacht:
ik word hier sebiet gelynched
 
verscheen er toch de man van de fietsenwinkel
die eerst nog vroeg wat er aan de hand was
 
NOG STEEDS ERVAN OVERTUIGD
DAT ALLES MIJN SCHULD WAS
 
allé
diene wilde dan toch den bareel openen
amai ik was snel weg
den auto achter mij
toeterde nog eens
en riep nog iets
maar ik heb het echt  niet verstaan
 
en toen heeft mijn linkerbeen
gebibberd
nog een uur aan een stuk
mijn rechter niet
alleen mijn linker
 
ik heb mij wel nog efkes aan de kant gezet
en in een razende colère
mijn hart gelucht
bij die van Amano
want ik had van de slag
mijn gsm niet afgezet
en die had alles kunnen volgen
 
ze moest beschaamd zijn!!!!
 
allé
in nu bibbert mijn been ook niet meer
dat bloggen
werkt toch een beetje
therapeutisch
 
ik heb weer een verhaal te vertellen
maar zo'n dingen
maak ik toch liever niet te veel meer mee
 
groetjes
vee
 


22 opmerkingen:

  1. Hahahahahahahahaha oooooooooooooooooooh ik lach wel maar ik vind het echt niet leuk. Het is ook echt zoiets wat Syl overkomt (nu ik erover nadenk, dat overkwam mij - alleen deed toen die hulpknop het wél - toen stond het zweet ook al in m'n liezen). Och meissie, een dikke knuf. En schreeuwende Vilvoordse mannetjes, die bijten dus nie (net als die blaffende honden). Zennnnnn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allé je hebt weer iets geleerd! Getatoëerde niet verstaanbare mannen in een marginale auto zijn eigenlijk best nog wel behulpzaam!
    Gisteren Belgacomproblemen vandaag Amano... wete wat ik denk? Die hebben allemaal iets tegen u! Denk je niet? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. pas op...en dan heb ik nog niet verteld over de kweddelen met de Dovy keuken en over ons avonturen op schoolreis gisteren...ergens is er serieus iets mis met mijn karma, maar zolang ik ermee kan lachen mag het blijven komen !!

      Verwijderen
  3. Getsie!! Ik zou ook met de bibberitus in de auto gezeten hebben!
    Maar gelukkig viel het mee en was het meer 'zeeeeer ruwe bolster-blanke pit' :-)))
    Jouw karma is gewoon goed!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je verhaal werkt weer op mijn lachspieren zunne ! hahaaha
    maar om eerlijk te zijn zou ik toch liever niet in jouw schoenen gestaan hebben............
    GIJ maakt toch écht wa mee !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. deze keer lach ik er niet mee. ben bijna mee aan het bibberen. Wat een verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bloggen is zooo goed voor een mens!!! Je kan je hart luchten, je krijgt er heele leuke bekenden door en complimenten als je iets hebt gemaakt. En wat bij jou nog eens extra goed is, je laat ons als lezers heel vaak lachen. En dat is weer gezond voor ons :-).
    Maar voor jou hoop ik dat het volgende blogje je geen bibberende benen bezorgt!!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh help, ik zou ook bibberen zo achter diene bareel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ooooolalalala dat is toch echt om ter plekke iets te krijgen.....Al een chance dat het opgelost geraakt is, oef !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. den bibber, je zou voor minder. Het is allemaal toch goed gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach Vee... Ik zou al door minder van slag zijn. Je hebt je aardig staande weten te houden! Ik zal eventjes aan die van hierboven die je karma regelt, suggereren dat het nu wel welletjes is geweest! Het lastige karma mag doorgegeven worden aan de volgende. Maar niet aan mij... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh Vee wat maak je toch een vreselijke dingen mee. Ik moet er niet aan denken. Op de autoroute heb ik dat gevoel ook altijd bij de peage.... Zovan en als mijn kaartje het nu eens niet doet. Tegenwoordig lopen daar van die geel/oranje kinderen rond om te helpen....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jakkes daar zou ik ook de bibbert van hebben gekregen! Misschien had ik het raampje zelfs wel dicht gedaan! Maar die meneer wilde je alleen maar helpen. (En zelf verder. ;-))))) typisch gevalletje ruwe bolster blanke pit denk ik. Gelukkig maar dat bloggen therapeutisch werkt! Xx Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Maar Vee toch, ik dacht juist dat ge blij ging zijn met een volger erbij.
    Ik heb zo ook eens ene gevolgd (per ongeluk wel, ik was verstrooid en reed gewoon mee) onder de slagboom en ik kreeg die op mijn dak. Was dat verschieten !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik denk dat ik in uw plaats gewoon op mijne gas had geduwd en dóór diene bareel was gereden als al die vieze venten op mij zouden staan schreeuwen...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gij liever dan ik!
    Als eens over nagedacht om uw avonturen te bundelen in een boekje!? Zou succes hebben volgens mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Vee vee toch, da moet u weer overkomen éh! Ge acht da nie voor mogelijk, gij kunt echt een bibliotheek vullen met uw verhalen. Afin, in uw plaats zouwekik toch ook wel de peuppers gehad hebben zenne, gelukkig ist goe afgelopen!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen