maandag 19 januari 2015

kadootjes die snel op zijn....

woensdagnamiddag
was ik heel ijverig geweest
en ik knipte al wat stofjes klaar
voor zakdoekdoeshoezen
ik kreeg uit een paar schoon restjes
juist nog wat hoezen geknipt
nu niet dat ik stof "te kort" kom
ik heb hier massa's kleine lapjes liggen
maar ik krijg er altijd zo'n blij gevoel van
als ik van een mooi restje
nog iets tof / nuttig kan maken
ik knipte dus een aantal hoezen klaar
maar.....
nu heb ik dat al wel twintig keer gedaan....
ik flikte het toch
om iets fout te doen
redelijk erg fout zelfs
eigenlijk een beetje de schuld van
"feest in het knutselbos"
want in dat boek
staan de patronen
al met het naadje erbij getekend
supergemakkelijk
ik neem die patroontjes van die knuffels
 over op karton
en dan kunt ge dat heel goed aftekenen
ik ging hetzelfde systeem toepassen 
voor de zakdoekdooshoezen
ik tekende het patroon op karton
om zo af te tekenen
veel gemakkelijker
dan het papier op de stof te spelden 
ik koos stofkes
ik tekende lijnen
ik knipte
ik legde alles bij elkaar
klaar om te stikken
en zaterdag was het schitterend weer
de zon scheen 
en in onze veranda was het zalig
ik haalde de eerste twee lapjes boven
en toen begon ik 
HEEL HARD TE VLOEKEN
want ik merkte dat ik de naad vergeten tekenen was
nu zou dat niet eens zo erg zijn
maar ik had ook eigenlijk "verkeerd" geknipt en alles
ik had de vierkantjes op de hoeken
er mee uitgeknipt
mijn eerste gedacht was 
om alles in de vuilbak te smijten
maar dat vond ik zo zund (zonde)
dat ik alles in mijn restjesdoos stopte
mijn naaimachien weer opruimde
en maar ging haken
toen kalmeerde ik wat
en besloot om het toch te proberen
ik stikte alles op minder dan een halve cm
ik had nu wel geen flapjes 
die nog eens vastgenaaid moesten worden
maar dat was eigenlijk geen probleem
integendeel
het was nu nog makkelijker en sneller
ik deed er de biais aan
vergat zelfs mijn labelke niet!!
en weet ge wat?
het is een beetje wringen om het over de zakdoekdoos te krijgen
maar eerlijk gezegd!
ik vind dat het beter past zo!
ik maakte ze uiteindelijk allemaal
en ik ben ze al allemaal kwijt ook
lang leve facebook!

groetjes
vee

11 opmerkingen:

  1. Strak! Ik vond meestal ook al dat er wel veel ruimte is om die hoezen over de dozen te trekken...
    Verkoop je je maakseltjes via FB dan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weggegeven aan lieve collega s die reageerden 😉. Ik verkoop ook wel via mail dan.

      Verwijderen
  2. Allé dat is dan een tip! Geen naad aan de hoezen en ze passen beter! Gelukkig want het zou inderdaad zund geweest zijn van die mooie stofkes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. :-)
    Alle grote uitvinden beginnen zo ..... !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. toch tof als het mislukken op beter kan uitdraaien. en jij hoeft al enkele bewakingen minder te doen hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig hebt ge ni alles moeten wegsmijten, want das inderdaad zund. En ze zijn toch zo schoon uw doozekes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel schoon dozekes.
    ge zou zelfs hopen op een verkoudheid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Woohooo, doorzetter! Sowieso knap om zoiets te maken. Naaimachine en ik zijn een no-go-combi ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Whhaaaa.... toch wel efkes geduurd voor je gekalmeerd was? Maar goed opgelost hé! Hé en merci voor die kartontip, ik heb daar dus echt nog nooit op gepeisd, stom hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. daar had ik wille bij zijn, kan me da voorstellen as ge zie da ge verkeerd geknipt hebt, dan is mijn goesting ook altij direct over, ma gelukkig waarde na e bitje haken toch genoeg gekalmeerd om te herbeginnen en ge zie me wa e resultaat Vee, amai, poepchique dozekes hebde gemaakt!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Slim op gelost zeg,je hebt er bandwerk van gemaakt.Zijn wel leuke dingen om te maken en te geven,hé!

    BeantwoordenVerwijderen