zondag 16 februari 2014

West Highland Way 2007, deel 9

Als we wakker worden is het weer vandaag toch redelijk betrokken. Feitelijk ziet het er regenachtig uit. Oei, we krijgen al schrik. Met mooi weer was de trip goed te doen, maar we zien het niet zo goed zitten om in de regen te gaan stappen. Snel gaan we buiten eens kijken. De herten staan rond de tentjes van de camping. Er hangen inderdaad dreigende wolken en mist, maar we zien toch ook stukken blauwe lucht.

 We gaan ontbijten in het hotel, betalen en vertrekken. We zijn erop voorbereid! Vandaag moeten we de Devil’s staircase bestijgen en daar heeft iedereen ons wel schrik voor aangejaagd. Verder is de wandeling van vandaag echt niet zo lang, dus het zou ons wel moeten lukken. We zijn warm aangekleed (mutsen en handschoenen, vooral die van Goedele is knap) en dat is wel nodig. De zon schijnt maar af en toe, het is nog mistig en er waait een koude wind.

 We kunnen wel prachtige foto’s nemen van de bergen die tussen de wolken bovenkomen. 

Het eerste stuk is al redelijk veel klimmen en dalen. De paadjes veranderen ook in “losse-steen-wegeltjes” waardoor we heel vaak strompelen. Gelukkig had Goedele ons aangeraden goede schoenen te kopen. En we waarschuwen elkaar ook elke keer als we een “kloof” moeten oversteken. Na enkele kilometers zien we onze klim voor ons liggen. Er is daar ook een parking en er is nogal veel volk. We spreken af dat we onze klim op het gemak gaan doen, ieder op zijn eigen tempo. Dat betekent dat Ingrid als een echte berggeit vlotjes voorop loopt (dat is goed, dan neemt zij de foto’s zonder dat wij moeten wachten), Goedele loopt toch meestal kort in haar buurt en een heel eind daarna komt Vee puffend en blazend en zwetend aan. 

De klim is echt wel klimmen. Wel tof dat we ons beginpunt onderaan de heuvel kunnen zien, en ook wie er achter ons aankomt.

 Na een klein uurtje zijn we echter alledrie boven geraakt. Er is daar ook weer een stenen man,maar we leggen er deze keer geen steen bij, ge moet nu ook weer niet overdrijven met geluk. Het uitzicht is heel heel knap, van zo hoog! Even later komen de wandelaars die na ons vertrokken zijn ook boven. Het zijn de doo's. Ze puffen en blazen nog erger dan Vee. Maar ze willen wel een foto van ons nemen.

 Zien ze nu rood van de inspanning, de zon van gisteren of van verlegenheid? Het is ferm koud boven op de top dus we besluiten snel om weer verder te gaan. Vanaf nu is het eigenlijk één lange afdaling tot in Kinlochleven. Maar mooi!!!!!!!!!! 

6 opmerkingen:

  1. Nu moet je me even helpen, he?
    Om te beginnen dacht ik dat je lesgaf en nu zie ik je hier lekker wandelen. Heb je persoonlijk verlof genomen?
    En verder zie ik deel 9 staan, maar staat er bij de andere delen 2007. Allicht heb ik iets gemist, dus nu vraag ik me af of jouw Schotlandverhaal van vandaag zich afspeelt in de tegenwoordige of in de verleden tijd (dat is allicht meteen ook het antwoord op mijn eerste vraag).

    In ieder geval: mooie oranje jassen (de Schotten zien jullie allicht van ver komen, dotted in the landscape) en prachtige landschappen, ik voel de crispy air tot hier.

    Ondertussen bagger ik hier voort om 222 volgers te halen tegen 22/02. Het ziet ernaar uit dat ik mijn weddenschap verlies.
    Warme oproep aan iedereen die moeke Veerles avonturen leest: please volg mij, je kan nog een mooi cadeautje winnen ook:

    http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be/2014/02/giveaway-willie-whale-and-pocheke.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik ben al volger hè....anders direct!!!
      jaja, we zijn in de Paasvakantie van 2007 daar naartoe gegaan, onlangs zag ik de foto's terug en ik had toen het verslag geschreven ook, en ik dacht: een beetje luiaardij: ik gebruik de tekst van vroeger
      ondertussen zijn we ook al eens in Competa gaan stappen, eens in de buurt van Ronda, in Portugal en dit jaar weer Spanje! Dit jaar ga ik wel proberen om ter plekke te bloggen of anders direct erna

      Verwijderen
    2. Geweldig!
      waar in Spanje gaan jullie stappen?
      En spreken jullie Spaans?

      Verwijderen
    3. In serre de monsant, catalonie, ik kan mij behelpen in jet spaans, maar ik,vrees dat ze daar catalaans spreken en nu weet ik niet of dat het spaans is dat ik geleerd heb......we gaan met hannibalreizen, een klein maar supergoed reisbureauke

      Verwijderen
  2. Wat gaat mijn manneken schone dingen te zien krijgen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen