donderdag 27 februari 2014

koolhydraten

het volgend bericht schreef ik eigenlijk vorige week al
voordat het tandje besloot mij een handje te helpen :


hoe zit dat nu met het dieet???
zoneke en MDH hebben toch niet meegedaan
dochter heeft ook afgehaakt
bij haar was er na 3 weken nog geen grammeke af
maar bij mij werkt het!!!
vandaag stond de weegschaal voor het eerst voor de 65 
(nipt, maar toch!!!)

wat eet ik op mijn twee dieetdagen?
bijvoorbeeld:
maandag: handje pistachenoten
slaatje met blikje makreel, kerstomaatjes, olijfjes, lepeltje light mayo
handje radijsjes
soep (courgette, prei, spruiten, knolselder)
gekookte spruiten met een mager lapje vlees
3 gedroogde abrikozen
potje magere yoghurt
en veeeeeeeeeel drinken

dinsdag is gelijkaardig
gisteren was dat 's avonds bijvoorbeeld een eitje met garnaaltjes
en spinazie

en als het woensdag is: joepie
dan mogen er eindelijk weer koolhydraten
goh, zo'n donker boterhammeke dat SMAAAAAAAAKT !!!
en eerlijk gezegd, veel honger heb ik niet....
tegen het weekend heb ik wel terug goesting op een muffin
of taartje
of wafelke
maar dan mag het ook van mij!!
in het weekend kijk ik er helemaal niet naar

en bij mij lukt/werkt het dus 

maar vandaag was er iets raar in de klas.....
ze moesten proefjes doen
en er komt er ene bij mij
en die vraagt:
juf, krijg ik een stukje koolhydraat
nu SNAK ik op het moment naar koolhydraten
maar dat dat manneke dat ook kwam vragen??????
weet ge wat hij nodig had???,
geen Kool Hi Draad
maar Nylon Draad....

blijkbaar had ik het in de uitleg
zelf over koolhydraat
ipv nylondraad gehad
jaja....
waar het hart van vol is.....
zeggen ze dan

groetjes
vee

10 opmerkingen:

  1. hihi, ach ja waar het hart vol van is..... Maar top dat het goed gaat. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ge zie da ge toch moet oppassen met die diëten. ...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Te weinig koolhydraten tast het verstand aan! Weeral bewezen! En tandpijn dat je kan krijgen van te weinig koolhydraten! ONdrAagLiJk...;) Toch knap hoor dat je zo kan dieten... mij lukt het momenteel niet maar na de vakantie begin ik nog eens opnieuw! En opnieuw... en opnieuw.... :(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. amai da ga goe me uw dieet zeg, bij mij werkt niks nie meer en ik geef het op! nu mee mijn schildklier lukt het helemaal nemieje :-(
    ma ge moet toch oppassen zenne vee want as ge u in tschool al begint te vergissen met uw koolhydraten, das nie goed é
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer helemaal bij gelezen ... Wa maak je die kinderen allemaal wijs Vee ;)
    Ik ging dat boek ook nog eens bestellen maar het is er nog niet van gekomen, een dieetboek is niet zo verleidelijk als vb een haakboek om te kopen.
    Hopelijk ben je ondertussen helemaal verlost van je tandpijn.
    Ik heb genoten van je reisverhalen en dat zou ik ook nog wel zien zitten. Ik wandel graag maar met een doel en alleen het uitzicht is daar al een doel op zich. Wie weet ooit ... als ik liefhebbers vind ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik leen het u wel eens uit! Ik vind wandelen van plaats naar plaats ook toffer dan rondwandelen. Zo kwamen wij elke keer op een nieuwe plaats. Dit jaar gaan we in catalonie wandelen.

      Verwijderen
  6. Zucht, bij mij werkt het ook, maar als er twee kilo af is, denk ik weer dat ik alles kan eten en dan is het naar de knoppen!

    BeantwoordenVerwijderen