donderdag 26 december 2013

grootse plannen

ge hebt het misschien hiernaast al gelezen
maar ik heb weer grootse plannen
ik ga namelijk meedoen met de crochetalong 2014
dat betekent dat we 
gedurende 52 weken 
een deken gaan haken
elke week komt er een stukske werkbeschrijving bij
en kunt ge dan op uwen blog laten zien hoever ge al bent
ik zag het
en ik was verkocht
zo rap als ik kon
naar kristel van wol enzo
en ik kocht daar deze kleurtjes
van elk 2 bollekes
en dat is hopelijk genoeg
en anders is het weer een reden om nog eens langs kristel haar winkeltje te passeren
ze beginnen er volgende week mee
dan pas
ja...zolang kan ik niet wachten zenne
ik zocht de engelse werkbeschrijving op
en de eerste 8 rijen zijn dus al een feit
ja ik weeeeeeeeeeeeeeeeeeeet het
ik ben nen dikke valsspeler
of ne strever
maar ik ben er al voor gestraft zenne
ik heb mijn deken 1m20 breed gemaakt
maar nu ik nog eens goed naar de foto's ben gaan kijken
denk ik feitelijk dat ze in de lengte gehaakt wordt...
dan zou die van mij maar 1m20 lang zijn...
ik zal dus wat extra rijen moeten haken om ze lang genoeg te maken
allé ik ben dus wel te vroeg begonnen
maar ik zal er ook wat langer aan moeten voortwerken
komt ervan hè
geen geduld hebben
(dat is allemaal op mijn werk opgebruikt)

en dan wil ik nog het verhaal vertellen van ons nette
die is dus al 20 jaar geworden
(dat betekent dat ik dus al een dochter heb van 20
pffffffff)
en die studeert
en die moet dan ook vroeg uit haar bed
meestal is die al vertrokken naar het station
voordat iemand anders opstaat
maar vorige week had ze andere plannen voor ons.....
vanaf 6.30 liep ze al zingend
al LUIDOP zingend door het huis
het HELE huis
"k voel mij vandaag zo 
hoempelapapa
hoempalapapa
hoempalapapejo"
enzovoort
enzovoort
en in de maat rondmarcheren erbij
soit
we waren dus allemaal wakker

wat later 
toen we wel opgestaan waren
kregen we allemaal een sms:
Aan iedereen die ik heb wakker gemaakt, SORRY
Maar nu voelt ge u tenminste 
humpapa
hahahahaha
GOEIEMORGEN


en weet ge wat
we voelden ons zelfs heel den dag humpapa!!!

groetjes
vee



20 opmerkingen:

  1. heerlijk, zo'n grote dochter met zo'n streken! En ik ben erg benieuwd naar jouw eerste stuk van de crochet along.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig, zo'n dochter!
    En succes met de crochetalong ;) Ik ben al benieuwd naar het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, Veerle, dat met die deken dat zou ik ook zo gedaan hebben. En dan later bedenken hoe ik het goed kan maken zonder uit te halen ;-). Zou ook ongeveer dezelfde kleurtjes hebben gekozen. Dat krijg je zeker als je vanallesmaakt.
    Die dochter van jou is me een mooie! Iedereen de hele dag blij maken :-)).
    Heeft ze niet van een vreemde denk ik.
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zou toch in de goeie richting zijn volgens onliemie dus dan valt het toch mee !

      Verwijderen
  4. Ik doe ook mee, maar ga netjes wachten tot 3 januari om te starten (wegens kerstdrukte en nog wat andere last-minute kadootjes). Ik ben wel benieuwd naar jou versie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik,ben benieuwd naar ze allemaal ! Ik ga zoooo jaloers zijn op andere kleurcombinaties....

      Verwijderen
  5. Zo grappig van Nette! Dat geeft kleur aan het leven!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In dit geval eerder zo vader zo dochter.......

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat deken haken, daarop ben ik jaloers, maar helaas de tijd ontbreekt me.
    Schoon kleurkes gekozen!
    En ja, dat streberige is heel herkenbaar (k zou ook al vertrokken zijn en daarna maar duvelen als blijkt dat 't niet helemaal klopt)

    Koester je dochter maar heel goed, voor je het weet is ze de deur uit,
    of naar Nicaragua (zoals die van mij)

    Het lijkt me daar een supervrolijke boel bij jullie.

    Fijne feestdagen,

    Brigiitte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze doen hun best om het vrolijk te houden....en voorlopig willen ze zelfs niet op kot hihi, ik heb ze nog efkes bij mij !

      Verwijderen
  8. Ha zalig een dochter met een goed humeur 's ochtends. Hier lijden ze aan ochtendhumeuren!
    Je kleurtjes zijn heel mooi. Dat komt helemaal goed... niet te veel valsspelen want dan heb je het met pasen al af! Ja, ik vind dat wel ebeke streverke!
    Succes aan de dochter voor haar examens! Wat studeert ze? Ook onderwijs?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heeft ze geprobeerd, maarniet gelukt, nu doet ze orthopedagogie

      Verwijderen
  9. veel haakplezier, en geweldige dochter heb jij. Als ik dit lees voel ik ook al wat hoempalupapa hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Toch verleidelijk zo een deken! Ik heb stiekem ook de beschrijving uitgedraaid zodat ik 'm in m'n eigen tempo kan gaan maken. Ik hou niet van wekelijkse verplichtingen zegmaar. Eerst nog even mooie bolletjes scoren.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heel verleidelijk om mee te doen, maar ik ga het toch maar laten. Iets met tijd, weet je wel... ;-) Veel succes alvast! We zullen het hier wel volgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hihihi... fijne dochter :-) Oooooo ik wil ook zo graag meedoen met de crochet along!!!! Het kriebelt zo ongelooflijk hard maar ja, ik heb mijn deken met mijn vierkantjes nog hé.... of zou ik toch??? Moeilijke keuze!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen