donderdag 4 juli 2013

Operatie Kuit

We gingen dus op weekend
met 34 man naar een huisje in Baillonville
in ons Ardennen
op zaterdag gingen we Boerengolven!
we waren dat gaan vastleggen op voorhand
weer een dikke klucht
want we gingen dat daar in ons beste Frans uitleggen
bleek dat gewoon een Nederlands madammeke te zijn
trouwens
in die streek wonen precies meer Vlamingen en Hollanders
dan Walen
wij elke keer ons Frans boven halen
en overal spraken ze gewoon Vlaams of Hollands...
wat is dat toch met die mensen van tsereworig???
die trekken zich van die taalgrens niets meer aan zenne!!!
allé
in elk geval:
dat Hollands madammeke had vorige week nog eens naar mij gebeld
zij sprak wel Frans
maar met zo'n Hollands accent
(ja dat leren ze toch niet zenne)
dat ik er echt geen kneit van begreep
maar ze wilde ons dus verwittigen
dat de wei (voor de boerengolf)
er echt slecht bijlag
heel slecht
en of we zeker katchou botten zouden meenemen
(regenlaarzen)
ik dus iedereen verwittigd
en zelf ook op zoek
ai......
vermits ik al heel lang geen chirokamp meer doe
en ook gene groentenhof heb om in te werken
en bij heel slecht weer gewoon binnen blijf
of naast de plassen en de goot loop

had ik er dus geen....
en echt echt echt
vorige week nergens tijd om nog snel botten te gaan kopen
dus ging Nette mij uit de nood helpen
die heeft méér dan 1 paar botten zelfs
ajaaaaaa
ge moet op de kampwei (Nette is al leidster)
er toch ook modieus uitzien zeker!!!
ik mocht haar bloemenbotten lenen
ze heeft dezelfde schoenmaat
maar.....
duidelijk niet dezelfde kuitmaat
ik kreeg mijn benen erin gepropt
en dan
puilde mijn kuiten gewoon over de rand
maar zooooo erg!!
ze lagen hier thuis echt plat van het lachen
en vemits diene ochtend de weegschaal een nieuw voordeur had gekregen
(ze zeggen dat toch ook als ge bij uwe leeftijd een nieuw tiental krijgt)
slik
heb ik beslist om
OPERATIE KUIT
te starten
m.a.w.
ik ga er wat op letten
gedaan met cake, koek, sjokolat, ijsjes en dessertjes
ik MOET de suiker efkes afzweren
want volgens mij was dat ook de reden van mijn blaren!
ik had die schoenen al lang
en nooit problemen mee gehad
maar ik denk dat ook mijn voeten wat mee verdikt zijn
en dat die daarmee niet meer in mijn schoenen pasten
maar wees gerust zenne
ik ga mij niet uithongeren!!!
zeker en vast niet
dezen avond gaan eten bij Jeroen Meus!!!!
we zijn daar vorig jaar ook eens geweest
en dat is nu één van de enige restaurants waar ik echt voor 200% genoten heb
en waar ik zeker nog eens terug wilde
ik ben al eens op zijn site gaan kijken
geen idee wat het allemaal betekent
ik weet van sommige dingen niet eens of het vlees, vis of groenten zijn
maar ik weet wel
dat het LEKKER zal zijn!!!
 groetjes
Vee

oja, nog iets vergeten
vorige vrijdag won ik de Bingo !
pakje2 is al aangekomen, zalig
toen liet Zaanse zolder mij weten dat ik bij haar ook gewonnen had
ook dat pakje is al toegekomen
even zalig!!
en dan las ik gisteren bij Tololo
dat ik daar 6weken geleden ook gewonnen had...
maar nog niets had laten weten
man man
zoveel geluk
ik moet mijne man ne keer wat in het oog gaan houden denk ik
(knipoog)

15 opmerkingen:

  1. I feel your pain! Ik heb pas twee paar tweedehands botten gekocht (online) en bij het passen dacht ik: 'moeten die zo vast zitten rond mijn kuiten?'.
    Hier dus ook een afvalproject, jeuj!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik krijg steeds een glimlach als ik jouw stukjes lees! en vandaag moest ik even hardop lachen. zo herkenbaar allemaal wat je schrijft ;-).
    ik kijk al weer uit naar je volgend bericht.
    smakelijk vanavond!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mensenkinderen, wat een beeld toch weer hahahahaha! Geweldig die laarzen! Mag je er niet in knippen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een stukske van de kuit knippen of van de botten ?

      Verwijderen
  4. Wat ben je weer supergrappig Vee! Misschien een XXL in katchou botte zoeken???? want regiem zal der nie veul on verandere denkik, misschien wel on de rest van uw lijf ma ni on de kuite denkik, da hedde of da hedde nie! en gij heddet blijkbaar :) mijn zus heetadok al heur hiejel leve, ok altij probleme om botte te vinne. ge kunt misschien een split in de botte snije??? Of liejege botte koewepe????
    En dat geregiem is ok ni alles, altij nieje zegge tegen alles :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had dat idd al heel mijn leven, maar niet zo extreem als nu......

      Verwijderen
  5. Zo herkenbaar!
    In katsjoe botten heb ik het nog niet voorgehad, maar dedees moet ook geen lange leren botten kopen. Altijd kortere!!!
    En dan vraag ik mij altijd af of ik de enige ben die die botten niet tot boven toe krijg...
    Oh tof, bij Jeroen Meus! Ik heb er inderdaad al veel goede dingen over gehoord.
    Geniet ervan, en laat dieje regime maar wachten tot daarna haha. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grappig.

    En wees gerust: met uw kuiten is niets mis.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Owww wat een heerlijk blogje weer hahaha

    Mijn kuiten zijn altijd te dun ... ik kan mijn boodschappen in mijn laarzen stoppen als ik dat zou willen hihihi .... das de tegenhanger hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahahahahahaha dat heb ik dus ook, ik kan een plu meenemen in m'n regenlaarzen whaaaaaaa

      Verwijderen
  8. Ik heb ook zo van die probleem kuiten. Ze maken die laarzen veel te smal. En zoveel suiker eet ik toch ni se (allé da denk ik toch...)En proficiat met al uw gewonnen give aways.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. die botten hihi. troost u. ik kan dat gewoon niet kopen in de winkels. mijn kuiten zijn altijd te dik voor laarzen. ooit moet er wel eens een modelleke voor mij bestaan hoor. geniet van je winnende prijzengeluk

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bij de action hadden ze laatst enkellaarsjes. Ziet er ook niet uit, maar geen kuiten overlast! Supergrappig stukje weer trouwens!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Of galochen? Dat was ook nog een oplossing? Passen ze intussen?

    BeantwoordenVerwijderen