zaterdag 4 mei 2013

toch maar teut

het heeft lang geduurd
ik was nochtans met de instelling vertrokken:
vee, genen drank jong
ik herinnerde mij vorig jaar trouwens nog
toen had er de maandag in de klas ene gezegd:
juf, ik heb u gezien op de bierfeesten hè
(wat niet abnormaal is, want alle kinderen zijn daar op die kinderfuif van 4 tot 7 )
ikke: a ja, wanneer dan
(vanaf een uur of 10 was ik toen dus echt wel teut)
waar is den tijd dat kinderen van 10 jaar om kwart over negen in hun bed moesten....
zijn antwoord was:
om 11 uur hè juf......
oei oei, ik hoopte toen maar dat het heel donker was geweest....
dat is dan weer de pech van in uw eigen dorp les te geven....

het was ook al nen vermoeiende dag geweest
eerst op uitstap naar het dino-museum in Brussel
vermoeiend? zullen er veel vragen
ja!!!!!
als ge dat doet met 19 kinderen die niet de uwe zijn
dan IS dat vermoeiend
maar
alles was goed meegevallen
er is maar 1 fleske fruitsap uitgelopen
dat van mij.....
en ze werden pas echt ziek
toen we van de bus weer afstapten
maar ik was toch moe
dan direct gaan
schminken

en dat verliep ook vlottekes
gemakkelijke kindjes
ze waren al blij dat er glitter was
en rode lippekes
en ze vroegen geen moeilijke kunstwerken
ene vroeg gewoon Zwarte Piet
kan dat nu beter???
en ik was braaf begonnen aan de cola
dat zijn daar zo van die iniminiflesjes
van 20 cl
van 16 uur tot 20 uur had ik er toch twee opgekregen
ik ben zo iemand gelijk in die sketch van Urbanus
als iemand nen toernee geeft
dat ik dan maar "een stuk sjokolat" bestel......
zo nen trage drinker
allé, dan kwam er een groepeke optreden
die waren wel plezant
die dansten ook tof
't waren pertang mannen en geen sjanetten zenne
en dan toch maar gezwicht.....
voor de Vedett
uiteindelijk om 1 uur 's nachts thuisgekomen
een klein beetje teut maar
misschien dat ik het dus toch kan: een tussenweg
vandaag al vroeg op
en niet te veel storingen
iemand heeft deze nacht de keukentafel verschoven
en ik heb nu dus een dikke blauw plek van ertegen te lopen

 ik wilde koffie maken met mijn dolce gusto
en ik was vergeten de sjat eronder te zetten.....
maar dat is alles!
elke kermis is een geseling waard,
zij MDH zijn oma
met deze geseling kan ik leven

 maar 't zal toch een rustig dagske worden
en dezen avond is het dus nog feest
maar dan echt voor de jeugd
ik blijf thuis nu

en nu lazen wij toch niet in het boekske van de gemeente
dat Natuurpunt op zondag 5 mei (morgen dus)
een nachtegalenwandeling organiseert
vertrek om 5 uur 's morgens aan de kerk van Weerde
(dat is dus op 200 m van de feesttent)

ik vrees dat de plaatselijke nachtegalen allemaal gaan stilgevallen zijn
van het Bierfeestenlawaai
of andere oorden opgezocht gaan hebben
ze gaan misschien wel wat nachtelijke galen vinden
die tot 4 uur gefeest hebben
en nog onderweg zijn naar huis........
ik heb die van ons (de kinderen en MDH )
in elk geval gewaarschuwd:
als ge naar huis komt
recht naar huis hè
niet mee gaan wandelen!!!!!

(en als ge mij nu een slechte moeder vindt: zo laat mogen uitgaan...
dat loopt daar dus vol met ouders, tantes, nonkels, juffen,.....
die allemaal aan het werken zijn
tussentoog, tappen,....
die houden die gasten wel in het oog
zonder dat ze het weten
dat is dus het voordeel/nadeel van zo'n klein dorp
MDH himself is er trouwens
bemant den buitentoog tot het einde
dus van mij mogen ze tot het einde blijven
als ze kunnen....... )

9 opmerkingen:

  1. en maar feesten!!! Geniet er maar van...en tja, de ongemakken van dat bier moet je d'er bij nemen hè! Wel stom dat ze 's nachts de keukentafel herzetten bij jou?!! Allé wie doet nu zó iets?!!! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi, zei het toch? Lekker genieten hoor, je leeft maar een keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toen ik nog in Buken woonde, gingen wij daar ook altijd naartoe ;-)
    Altijd plezant!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat klinkt allemaal heel gezellig, behalve die verzette tafel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jaa, die dorpsfeesten...sommige edities zijn na menig jaar nogusteeds gespreksonderwerp...Trouwens wist je dat ik ook uit het zemstse afkomstig ben en ook in de chiro zat? Kennen wij mekaar???

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Net je bericht op mijn blog gelezen...ben van Zemst-Bos, altijd in de chiro van Laar gezeten. Jullie naam komt me bekend voor. Patricia De Donder, echte naam, vader wawas aannemer en ik eerste vrouwelijke architect in Zemst (1996). Zeggen de namen Annick Van Roy of Marie Paul De Baeck je iets? 2 van mijn nichten in het onderwijs in Zemst.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. och ja, toch maar teut, why not!? :-) die sjat heeft het geweten, das al :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een keer op een weg teut, dat mag al eens, nietwaar. We are only human.
    Maarrrre: ik word al moe als ik met 2 kinderen naar het dinomuseum moet, hoor.

    BeantwoordenVerwijderen