zaterdag 25 mei 2013

Rome, deel 5

amai amai
onze pc is een beetje gecrashed
en nu zit ik te werken op de laptop van het zoneke
dat betekent: als achtergrond allemaal Pokemons
en dat pijltje van de muis, is hier een zwaard......
tof zenne
maar het vervolg!
na het Pantheon wilden we nog eens naar de Spaanse trappen
(den derde keer al)
deze keer met stralend blauwe hemel
maar.......
we hadden dat busticket nog
heel de dag geldig
en nog maar ene keer gebruikt
zelfs niet eens gevalideerd volgens mij
(ge moet dat toch normaal in zo een kaske steken hè, dat hadden we dus niet kunnen doen, zo vol zat die bus)
dus we wilden toch die bus nog eens gebruiken
we wisten "ongeveer" de richting wel
en de Spaanse trappen gingen we wel herkennen
om te weten waar we moesten afstappen hè
en anders, dan gingen we wel zien waar we uitkwamen
ja het was al een zalig ontspannen dag geweest
we riskeerden wel wat avontuur
avontuur werd het toch weer een beetje
want ons buske
was ongeveer zo groot als een crèmekar
(ijswagentje)
en er zat
alweer
374 man op
deze keer zagen we er wel de humor van in
ik kon er niet aan doen, maar ik steunde echt
met mijn gat
op de schouders van ne meneer op de zetel
ik kon mij echt niet verder bewegen
allé, hij is eraf gebleven
van mijn billen
aan de Spaanse trappen nog ne foto
we verwonderden ons over:
we hebben het ondertussen wel door
en we begrijpen nu
waarom die zich zo opstellen
onder een soort tentje!!!
bovenaan de trappen
een ijsje
nog ne foto
(met blauwe lucht)
en dan naar het park
daar kreeg moemoe efkes de klop van den hamer denk ik
want ze is op het eerste het beste bankje
(wel met leuning en in de zon)
neergeploft en daar blijven zitten
genieten van de zon
van het uitzicht
van alle mensen die ge ziet passeren
wij hebben het park even ingewandeld
wel de moeite!
we hebben daarna ook zeker nog een uurtje bij moemoe op de bank gaan zitten
zo'n zalig weertje was het!
daarna waren we genoeg uitgerust om te voet terug naar ons hotel te gaan
langs één van de mooiste straatjes
midden in het centrum
ja, dat busticket was dus verniet gekocht
maar te voet geniet ge toch nog het meeste van alles
we fristen ons efkes op
en dan naar de buurt van de Trevi fontein
ons Kaat wilde die fotograferen "by night"
maar het was nog geen nacht, dus eerst gaan eten
de straatjes wat ingewandeld
en daar was een restaurantje dat ons wel lekker en gezellig en niet te duur leek
dus wij naar binnen
(ondertussen was het toch wat afgekoeld, dus liever binnen)
binnen ook heel knus
en gezellig
met live-muziek zelfs
een harp
maar die harp
die speelde luid!!!!
schoon zenne
maar luid
ge kon bijna niet meer tegen elkaar praten
zo luid
ons Kaat was de eerste die zei:
"maar hier ga ik niet van genieten"
efkes naar elkaar kijken
zeggen: "we doen het!"
gauw weer recht en weg
we hadden natuurlijk nog niet besteld
maar toch, dat is echt niet van ons gewoonte
we schaamden ons dus bijna dood
allé
een beetje verder nog een veel toffer steegje ontdekt
waar we heel lekker gegeten hebben
allé, we hebben eigenlijk altijd lekker gegeten in Rome
dienen Italiaanse kost, dat ligt ons wel!
omdat er daar echt mensen aan het aanschuiven waren
zijn we daar niet blijven plakken
nog de foto's van de Trevi-fontein
die verlicht ook wel heel mooi is!
er was daar een ouder madammeke
die zo echt aan het poseren was voor de foto
maar zo echt precies een mannequin voor den boek van den 3Suisses hè
wij ons moemoe ne stoemp gegeven
is ze VLAK naast dat madammeke gaan staan
en even overdreven gaan poseren
(ik ga moemoe eerst toestemming vragen om die foto's te plaatsen haha, want het is er echt over)
(ze heeft niet gezegd dat het niet mocht dus:)
ja
als kind was moemoe ook nen dikken deugniet
maar het blijft er toch altijd wat inzitten
daarna nog naar een terraske om iets te drinken
want honger hadden we nog altijd niet
daar stond ne muzikant met een viool
ook weer nogal "luid"
ik gaf hem wat geld
dat moet ge dus nooit doen
hij was nog niet fijn weg
of daar was al ne nieuwe muzikant
deze keer met accordeon......
volgens mij ruiken die dat
allé, rustig hebben we daar dus niet gezeten
maar het heeft wel sfeer natuurlijk
weer naar ons bed
voor onze laatste nacht Rome

5 opmerkingen:

  1. Leuk!
    Geniet er nog van, met volle teugen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk verteld jullie Rome belevenis!
    Maar wat is MoeMoe nog jong!!
    Ze kan nog jaaaaaaaren 69 jaar blijven!!!

    Groet Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  3. man seg, da was daar precies nog al iets! dat weer... konde da ni meebrengen nee?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha,ha, wat leuk, een moemoe met deugeniete streken. Zo heb ik ze het liefst... Ik heb zo ne vava gehad.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zie al van wie dat jij dat hebt, die streken :-)

    BeantwoordenVerwijderen