woensdag 7 november 2012

nog maar eens een gsm-tasje

wat ik in de voorbije vakantie allemaal gedaan/gemaakt heb...dat is gewoon niet te geloven!
naar Antwerpen met het zoneke
naar Ikea met de oudste
naar Eindhoven met moemoe en de meisjes
naar Luik (Primark) met de meisjes
naar Stoffenspektakel
en dan beginnen poppen maken (wat ondertussen dus een echte verslaving is...)
en ik ben zondag geëindigd met een gsm-tasje
mijn allerbeste maatje is jarig vandaag
ik zal niet verklappen hoeveel jaar, maar ze is van mijn jaar
dat is ook het enige maatje waar ik een rokje voor wilde maken
(ja dat is nu niet dat ik niets wil doen voor een ander, maar ik ben wat bang dat iedereen dan gaat komen vragen om iets te naaien, en ik heb al zo weinig tijd ocharme ikke)
en ik had toen met de rest van het stofje een gsm-zakje gemaakt
de vriendin keicontent (allé dat zei ze toch hè)
maar nu heeft ze ondertussen een nieuw gsm
en lap!
te groot voor dat zakje natuurlijk
allé, ze propte hem er wel in, maar het zakje kon niet meer dicht
dus heb ik nu een nieuw gemaakt
nog een schoner dan het vorige vind ik
allé
nu maar hopen dat het past
ik vrees een beetje dat het nu aan de lange kant is
in elk geval:
vriendinneke,
als ge nog eens ne nieuwe gsm gaat kopen, dan neemt ge uw zakjes mee
en ge kiest er alleen ene die erin past!!!
en nog nen hele gelukkige verjaardag ook!
zaterdag vieren we samen!

dan moet ik ook nog efkes vertellen dat
IKWILEENGEZICHTJE (die ondertussen een schoon gezichtje heeft) een zusje heeft:
zoals ge ziet: ook nog zonder gezicht
maar dat komt nog wel
in elk geval al met veel kleertjes
ik ben mij daarmee aan 't amuseren hè, met die poppen!
echt het allerplezantste dat er is!
ge hebt geen grote lapjes stof nodig
ge kunt iets breien op ene avond
die gaan gemakkelijk aan en uit
en als ge een foutje maakt
pffff die pop heeft daar geen last van
echt zalig!
ondertussen praat trouwens iedereen hier al tegen de poppen
ze zijn mooiere namen aan het zoeken
en ik denk eigenlijk dat ze niet gaan willen dat ik ze weggeef
zondag mogen ze misschien mee sint-maarten gaan zingen
ja dat doen ze hier
en hoe!
ik ben al 3 weken op voorhand mijn snoep bij elkaar aan het zoeken
maar daar vertel ik in een volgend bericht wel over
veel groetjes allemaal!
ik ga nog een truitje breien



12 opmerkingen:

  1. Dat heeft u echt gebeten hè, dat poppenmaakvirus. En het zijn mooie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo leuk allemaal! 't is vooral super dat jij je zo goed amuseert met die poppen. Je enthousiasme spat zo van het scherm! Doe zo voort!

    Groetjes, Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het boek ligt hier al, ik ben alleen nog efkes aan het wachten om er aan te beginnen want ik vrees dat ik met dezelfde verslaving zal zitten :-) Keitof jou poppemiekes :-) Nu nog een fotooke van het rokske dat bij dat schoon gsmzakske past é :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt echt niet stilgezeten heee. Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En weer een hele schattige.Ik laat deze poppemiekes nooit zien aan mijn poppemiekes ;) (want dan kan ik ook beginnen)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo daar, merciekes voor uw reactie bij mij, zo heb ik jouw blog ontdekt ! Ik ga er eens op 't gemakske in rondneuzen straks, je maakt toffe dingen !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pfjieuw als je het zo allemaal opsomt zou je bijna weer aan vakantie toe zijn ;) Je maakt echt mooie poppen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh, nu willen ze er ook al tegen praten, waar gaat dat eindigen ;)
    nog veel plezier, ge zijt kei chic bezig!
    liefs els

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hééél goed bezig Veerle! wat leuk, die mooie poppemiekes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit patroon voor een gebreid poppenjasje kan je ook eens proberen: http://www.tantehilde.be/wrdprss/?page_id=271

    BeantwoordenVerwijderen