donderdag 29 november 2012

geen stresskip maar stresscake

lap
het is zover
de stress slaat toe
ik vond dat ik dat heel goed deed: voltijds terug gaan werken
een huishouden van 5 laten draaien
mij amuseren met vanalles maken
maar het gaat hier ferm de verkeerde kant op
vorige keer al echt een rotdag (lees boze-juf-zaag-dag) op school gehad
maar dat was waarschijnlijk met het slechte weer
dan zijn ze lastiger
zeker in de refter
(ja als er een appelmoes op iemand zijn hoofd laat vallen...dan vraag ik mij eerst af "hoe" dat kan gebeuren, en daarna word ik wel ferm viesgezind, want dedees hier kan dat haar weer proper proberen krijgen)
en ook in de klas dachten ze precies dat de speeltijd bleef voortduren in de klas

maar deze week ging het beter!!!
ik ging erop letten!!!!
en op school gaat het heel goed!
we hebben reuzetof geknutseld:
met witloofwortels
geleerd in het witloofmuseum!
veel hebt g eniet nodig:
witloofwortels, speldjes (maar dat heeft ons moekeVeerle met massa's) wolletjes, stofjes (alle stofjes die te klein zijn om zelf nog te gebruiken hup mee naar school) tandenstokers en oorstaafjes
en dan gaan ze aan het werk
niet te geloven wat ze er allemaal van maken:
autootjes, boertjes en boerinnekes, een hond, een paddestoel met kabouter,en ook natuurlijk een sint en een piet
geweldig om die kinderen daarmee bezig te zien
alleen spijtig dat het snel rot wordt....
daarna hadden we nog een liedje voor de sint geoefend, met instrumentjes en gebaren en vanalles
maar pffff
dat is vermoeiend zenne
ze kunnen geen muziek
maar ze willen wel ALLEMAAL de metallofoon!
en ze willen ALLEMAAL  toch iets!
dus krijgen ze allemaal iets: stokjes, belletjes, tamboerijn, fluitje
maar
NIEMAND kan dat stilhouden hè
allé, mijn geduld was al serieus op de proef gesteld
maar ik had me kunnen beheersen!!!
tot ik thuiskwam hè
weer van hetzelfde:
rap rap nog naar Vilvoorde, want in de kruidvat hebben ze tof knutselpapier, voor ons nieuwjaarsbrieven, maar in diene op de Leuvense Steenweg was al niets meer te vinden, dus niet durven wachten op het weekend en daarstraks nog naar 't stad
niet slim
rond 4 uur naar een stad willen rijden
maar het papier was er wel nog
nog een veel slechter idee
rond half 5 een stad uit willen rijden
pffff, hoe doen die mensen dat toch die alle dagen in de file staan
dan nog de boodschappen, want ze krijgen hier toch graag eten
dan koken
dan ineens tijd over
want MDH was nog niet vertrokken op zijn werk
dan maar eindelijk aan de cake begonnen, waarvan het recept al 3 weken op de frigo hing
een "winnend recept" voor bosbessencake
en ik dacht: terwijl ik wacht om de rijst te koken.....
DOE DAT DUS NOOIT
beginnen bakken terwijl ge aan het wachten bent
lees uw blogs
lees de libelle of iets anders
praat wat tegen een tanteHildepop
maar begin geen cake te bakken
want
ten eerste staat uw aanrecht vol
allé, het mijne toch, want ik heb zo geen grote keuken
ten tweede
eigenlijk hebt ge toch precies niet genoeg tijd om echt een cake te gaan bakken
ten derde
u spoeien komt niet goed
want wat had ik voor?
man, ik heb zo hard gevloekt dat ik achteraf dacht dat er een barst in het plafond gekomen was
ik had juist 4 eieren gescheiden
de eierdooiers bij de boter
de eiwitten in mijn potteke van tupperware om mee te draaien en waar ge in 30 toeren stijf eiwit mee hebt
en ik wil de eierschelpen in de vuilbak gooien
(peter goossens zegt altijd dat ge direct moet opruimen)
en op één of ander manier trek ik dat potteke eiwit op de grond
nee het was NOG NIET opgeklopt
het was nog zo lopend als iets
en heel de vloer dus vol
met eiwitblubber
en het droop NATUURLIJK ook van de kast
en van mijn benen
en toen heb ik echt de ziel uit mijn lijf gevloekt
ook al hadden we in de klas juist de 10 geboden geleerd en ik had uitgelegd dat God niet graag heeft dat we hem uitschelden voor iets waar hij niets mee te maken heeft
dus : Sorry God.......
allé
daarmee heb ik ook nog eens heel de keukenvloer gekuist
met nat
twee keer zelfs
want dat bleef plakken
en ook de cake is gebakken
en weet ge wat
pffff, hij smaakt zo flauw als iets
dat die daarmee gewonnen heeft??????

12 opmerkingen:

  1. Mag ik zeggen dat ondanks alle miserie dit weer een hilarisch stukje tekst was?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben al heel blij dat het hier niet alleen is, ach morgen nog een dagje en tis weer weekend ;) jij bent ondertussen je ei kwijt, letterlijk en figuurlijk dan ;) en wij hebben weer eens kunnen lachen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vee toch...ik zie het zo voor mij want ik doe ook zo'n dingen...zoals een dwang om een cake te beginnen bakken terwijl mijn man het werkblad met olie inwrijft...
    En wat betreft dat vloeken...ik denk dat jij toch nog iets beter bent daarin dan ikzelve...;-)))

    Thank God it is friday!!!!!
    Katrien x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Allez moeke Veerle, de pechdag is weer voorbij!
    Ik ken u alleen maar van uwen blog, en nog niet eens zo lang, maar uw openhartige schrijfsels zorgen ervoor dat ik u een echte toffe vind! Echt!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. sorry maar kheb toch echt moeten lachen :D Hopelijk vandaag niet zoveel pech!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het spijt me maar ik vind het wederom hilarisch geschreven! Gelukkig is het nu al bijna weekend ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Och arme maar je hebt mij wel vermaakt met je stukje, sterkte hoor meis maar ja je hebt wel eens van die dagen,hé!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh al was het voor jouw een hindernissen baan wat heb ik smakelijk gelachen, wat kan je dat goed beschrijven en veel vind ik ook erg herkenbaar 6 dingen tegelijk te doen
    rustig aan maar .je hebt talent voor schrijven hoor lieve gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo vee, haha....ik heb je ook gevonden. Op internet loopt het over van de blogs dat je er ook veel mist. Hier even verklaring van mijn naam Ferme marie en heure vent dat is dialect voor een geweldige dame met haar man. De franse taal is ook niet zo geweldig bij mij hoor. Engels tot daar...Jou blog is fantastisch...ik kom nog terug kijken .
    groetjes
    ferme marie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nu verwacht ik donderdag wel een prachtoptreden van je klas!!
    En de cake 'zag' er wel lekker uit, bosbessen, mmm... Ach, het oog wil ook wel iets!

    BeantwoordenVerwijderen