maandag 19 november 2012

afscheid

Ik heb ze weggegeven
in ene ruk
alletwee tegelijk
elk met een kofferke kleedjes
mijn zus sprong binnen, en ik maakte van mijn hart ne steen
ik stond ze af voor adoptie:
IKWILEENGEZICHTJE en haar zusje
mijn nichtjes hebben ze wel een nieuwe naam gegeven: Roosje en Nina
Roosje moet wel haar haar wat deftig leggen,of we noemen haar binnenkort: Rastakop
en ze hebben succes!
het oudste nichtje,dat eigenlijk niet zo veel met poppen speelt, vindt het toch een hele mooie, en vooral omdat het de allerenige pop in de wereld is met een chirouniformke
de andere is een echte poppemoederke
die werd vroeg in de ochtend betrapt (ze moest eigenlijk nog slapen) toen ze haar pop andere kleedjes was aan het aantrekken
die laat haar pop thuis niet meer los
ze hebben ook al extra kleedjes besteld (ze hadden elk 4 outfits...)
ze zijn nog maar 1 schoentje kwijt en ze hebben nog al hun haar(ja ik was er niet gerust op, dat zelf-vastgenaaid-kapsel)
en ik kan gerust zijn: mijn zus praat er ook tegen! oef! ze zullen dus niet te veel las van heimwee hebben
ik heb er gisteren twee nieuwe gemaakt:
ja, als ik verslaafd ben, direct vollen bak hè
toen ik nog rookte was het ook bijna een pakje per dag
deze keer een jongen en een meisje

het meisje haar hoofd staat een beetje scheef, niets aan te doen
en de jongen zijn benen staan teveel naar ene kant
maar ik had met hele kleine steekjes vastgestikt, en ik had echt geen moed om het los te maken
die kinderen kunnen toch nog niet met een lat meten....
hun gezicht krijgen ze nog hoor!
maar ik zou deze keer toch echt willen proberen om de neus in het midden te krijgen
ik was eigenlijk van plan ze te maken voor een collega-kleuterjuf (maar welke juf dan kiezen, er gaat ruzie van komen hè) of een goed doel:
maar 't is al om zeep
het nichtje (nochtans niet het poppenmoedertje) kreeg het te horen en vroeg direct of ze die jongen dan kreeg, dan kunnen ze trouwen...
en dan moet ik trouwkleedjes maken...
ja en dat meisje dan alleen weggeven,dat is ook zo zielig hè
dus ik zal er nog wat moeten maken
maar dat geeft niet!
want ik vind het nog altijd reuzeplezant!


13 opmerkingen:

  1. Je hebt de smaak goed te pakken! Ze zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hartstikke leuk zeg
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. amai, je bent niet meer te stoppen!!!! Tof! en weeral zo'n sappig verteld verhaal,...geweldig gewoonweg! 't is altijd een beetje feest om een blogje van jou te lezen en te bewonderen

    groetjes
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hAHAHAHHAHA Vee, een pak per dag roken, heb ik ook nog gedaan!!! Zo een sigaretje na je eten met een koffietje erbij...man, man, dat waren goeie tijden!!!

    Die popjes zijn super!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De avonturen van de poppenkinderen van moeke Veerle, het moeten niet altijd de avonturen van Jommeke zijn hé !
    Geweldige poppen, mooi gedaan!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel mooi zeg , ik heb ondertussen ook al m'n boekje
    via cosmox , waarvoor dank !!!
    ben wel nog nie in gang geschoten om eraan te beginnen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Och nee toch! Heb je nu niet last van een lichte vorm van 'empty nest syndrome'? ;) Maar het nieuwe jongetje en meisje kunnen het gat voorlopig wel opvullen denk ik. Ze zijn nu al mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke poppekes meis!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijke microbe is dat ;) (ik durf het boek niet kopen uit schrik voor de verslaving, staat wel op mijn lijstje voor onder de boom :))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh, hoe spannend! direct al een 'wedding': woehoe!!!
    mogen wij dan meekijken?
    nog veel plezier!
    liefs els

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hmm over wat hadden wij het over 't laatst? :-) Yep, officieel nu! Maar ze zijn super super tof! Ik ben al benieuwd naar die trouwkledij :-)

    BeantwoordenVerwijderen