zondag 7 oktober 2012

fietsmand

in de lente stond er in libelle een bon voor een fietsmand
echt een schoon jong!
voor maar 34 euro
af te halen in E5-mode
en ik had weer wilde plannen
want eigenlijk fiets ik niet graag
ik weet niet hoe het komt
maar ik word daar echt heel moe van
ik neem echt liever mijn autooke
zelfs naar school rij ik tegenwoordig liever met de auto
dat is eigenlijk ook een beetje praktisch
ik heb geen boekentas
maar ik gebruik een curverbox
dat is veel handiger
diene steekt ook altijd boordevol:
mijn agenda, mijn map voor kopies, verbeterwerk, schrifjtes, appelen en peren als we gaan wegen in de klas, een brooddoos, gerief om te knutselen,.....
en zo'n volle curverbox achter op de fiets
dat is vragen om moeilijkheden
diene kwakkelt altijd en regelmatig viel hij om, alles op de grond
plezant zenne, de schriftjes van de kinderen uit de goot vissen
en die fietszakken dan?
dat zijn er van de Kruidvat, dat zijn er hele mooie, maar daar kan niets in
en als ik er toch iets in prop scheuren ze door
dus ga ik met de auto naar school(ook al is het nog net geen km ver, schande ik weeeeeeet het!!)
maar toen zag ik dus die fietsmand
en die moest ik hebben
met zo'n mooie fietsmand zou ik wel gaan fietsen
en dat hangt dan aan mijn stuur, dus omver vallen kan niet
ikke dus naar de E5
eigenlijk vond ik 34 euro nu wel veel , maar allé voor de schone natuur....
ze was er nog!!!
ja ik ga regelmatig naar onze E5 voor de Libellemode, want ik vind dat wel schoon kleedjes, maar dat is altijd al uitverkocht voordat wij het reclammeke krijgen...
ikke dus met de mand naar huis
't was wat gefoefel om ze in elkaar te steken
en toen ik ze aan mijn stuur hing....
kwam de mand te laag, en duwde ze op mij voorwiel
ai
da's niet erg!
stuur hoger zetten
nu is daar in al die jaren dat ik die fiets heb, nooit aan dat stuur iets veranderd
dus dat zat zo vast als iets
maar daarvoor heeft een vrouw toch een man hè!!
dus vragen aan MDH
die nogal veel macht heeft.....
en hij heeft het stuur kapotgewrongen
"WAAROM MOET DAT STUUR INEENS HOGER???"
"Choeke, ik zit daar eigenlijk niet goed op, ik zit altijd gebogen...."
van die fietsmand dierf ik al niets meer zeggen
allé, naar de fietsenwinkel dan maar.....
ja er was ergens iets helemaal kapot gewrongen
kosten 63 euro
maar allé
ze kon nu wel aan mijn stuur

en ze is echt wel schoon hè
en gebruik ik ze nu?
maar nee
kijk hoe die mand eigenlijk is:

dat is een soort U-vorm
daar past dus niets in  hè!!!!
een brood kan er net in als ge wringt
twee dozen melk, dat lukt ook
of ene kg appels
maar al mijn gerief voor school????
No Way.....
maaaaaaar!
het is echt wel een schoon
iedereen geeft mij complimenten
het enige voordeel dat ze heeft:
ik zie overal direct mijn fiets staan
hij valt op van ver


wil het feit dat ik nog NIEMAND anders heb zien rijden met die mand zeggen dat ik dus echt wel een domme kiek ben........
en de enige domme kiek ook nog?

12 opmerkingen:

  1. Haha ow echt sorry maar ik moet toch een beetje lachen om dit fietsmandenavontuur :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk verhaal ;) en nu weer met de auto? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat is het toch altijd heerlijk om jouw blogjes te lezen! Ja, ik weet het, de fietsmand heeft eigenlijk te veel gekost, vroeg om miserie met uw fietsstuur, is eigenlijk nie zo handig.....maar wij hebben toch weer plezier gehad hier in blogland ;-))
    allé, wie weet moet ge d'er gewoon nog wat aan wennen en wordt dat ding nog onmisbaar!!!!
    (één ding moet gezegd, 't is wel een vrolijk mandje!)
    liefs
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihi,deze is echt wel grappig !
    Maar je hebt gelijk,mooi is ze wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja daar past niet veel in. Maar wat maakt het uit, het gaat om de looks, toch?! En we kunnen er niet om heen, het is een super mooie mand!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schoon is ook al iets, dat is echt iets voor de tofste juf van t school, nem! En fietstassen van Basil zijn kei schoon en scheuren niet (ervaring!).
    Veel fietsplezier!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. haha, uw verhaal alleen was het geld meer dan waard :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. whahahaaha ... funny! mja... kga niks zeggen over die laatste zin, maar tis inderdaad een heeeeeel schoon fietsmandje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Stoem herfstweer vandaag, dus eindelijk eens op je blog geraakt! Je schrijft kei-grappig: ik hoor je gewoon vertellen! En heel leuke dingen die je maakt! Blijkbaar zijn we wat op hetzelfde pad. ik heb ook zo'n blikken voor stiften en potloden en co gemaakt, maar niet met stof maar helemaal gehaakt met macramétouw! Die tas bij je profiel vind ik ook prachtig!!!
    Heb je ook al eens jongleerballen gehaakt? Mijn vulling ( rijst ) valt er steeds uit en ik weet niet hoe je ze goed stevig kan opvullen... Misschien tip voor me?
    En ik vind je fietsmand PRACHTIG!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, wat heb je het weer grappig opgeschreven.
    En de mand staat heel gezellig op je fiets. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. LOL! Ik ben twee weken geleden nog aan't zoeken geweest achter die mand! Chance dat ik ze nergens meer vond! Hoewel ik ze wijselijk had laten staan als ik die u-vorm had gezien, denk ik.... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ma, vroeger reed gij naar het school MET fiets en dan nog drie klein mannen rond u, 1tje op u fiets, en dan twee nog op hun eigen fiets! en toen had ge ook al diejen bak, dus gij kunt dat wel, met de fiets gaan naar school, ge bent gewoon lui :D Maar het geeft niet, ik ben ook lui !

    BeantwoordenVerwijderen