donderdag 26 juli 2012

brussel

Vandaag ook naar het Vossenplein getrokken, want miss creatuurtje had me jaloers gemaakt
samen met ons moemoe en ons nette
wat vrij gevaarlijk is, een rommelmarkt met ons nette...
ze heeft de genen van meter Lena geërfd, wat betekent dat ze zot is van alles wat oud en ...rommel is
te merken als ge ooit op haar kamer komt
als ge geluk hebt, en ge vindt de weg nog terug, kan je het navertellen
wij dus met den trein naar Brussel
in de midi eruit
en dan.....
de goede uitgang gekozen, maar dan de verkeerde richting
en eer we dat doorhadden....
toen we het in ons allerbeste Frans vroegen(want veel Vlaams praten ze er toch niet) kenden ze het vossenplein niet eens
ik begon het al serieus op mijn seskes te krijgen
en ik was al bijna op den trein terug gestapt
maar toen wees een apotheker toch de goede richting
en toen achtervolgden we twee overduidelijke toeristen
en we kwamen op het plein
geweldig!!!
ik heb meegebracht: zie foto, allemaal lapjes stof, staaltjes van het één of ander
dan nog een aantal applicaties
ons nette een geweldige reistas
waar ze ook geweldig op heeft afgeboden
en ons moemoe ook stofjes (voor poppenkleedjes)
+lintjes, knoopjes, applicaties
echt voor geen geld
maar ge moet tussen de rommel zoeken en zoeken
daarna nog naar dat winkeltje Atchoum geweest
ook nen aanrader
die kraaltjes in het midden zijn daar gekocht
en deze stof
daar ga ik proberen een tuniekje van te maken
in dat straatje, wat trouwens een heel gezellig is, ook iets gezocht om te eten
zoveel keuze was er niet, want een terraske in volle zon zagen we niet zitten
we vonden iets dat simpel en goedkoop was
een echt Broesels cafeeke
we zijn wel van tafelke verwisseld want er lag nen drol onder dat van ons
en we schoven altijd van onze stoel, want de straat ging heel steil
maar het was plezant
dan terug naar het station, nog geen 10 minuten dus
en dan bakken in de zon
ik ging eigenlijk om een spaarpotje te zoeken
we gaan dezen avond (weer) naar een feestje
schoonbroer viert zijn verjaardag niet meer, maar we mogen toch allemaal gaan eten
(rond de twintig man, zussie zal aan't zweten zijn)
en ik ging wel iets in elkaar knutselen, waar we allemaal ons centjes konden insteken
dan koopt hij wat hij wil hè
maar 't was er nog niet van gekomen(van iets te maken)
en op de markt eigenlijk ook niet echt iets gevonden
dus ipv direct in het zwembad te duiken
eerst nog smelten in de veranda waar mijn naaispullen staan
en voor ons nonkel Vlietje een gsm-tasje gemaakt dat we eerst vullen voor we het afgeven

ik ging vandaag ook laten zien hoe de tuin eruitziet, maar dat zal voor morgen zijn
want straks weer aan de feest

3 opmerkingen:

  1. Hé, hoe leuk dat jullie hetzelfde hebben gedaan, dankzij mijn blogberichtje :-) Ook mooie vangst hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof dat je aangestoken was!
    En ik zie je stofje ook zitten, moet kriebelen nu om vanalles te maken.

    BeantwoordenVerwijderen