maandag 18 juni 2012

nagemaakt tuniekje


dit vind ik nu eens een geslaagd projectje
van een collega kreeg ik een welgemeend: waaaaaauw!
Ik had zo'n tuniekje in Antwerpen in een winkeltje gekocht dat echt goed zat(dat tuniekje hè niet dat winkeltje). Natuurlijk nergens zo'n patroontje te vinden (vind je ooit wat je zoekt???)dus maar zo geprobeerd:
tuniekje plat op het papier en aftekenen
er zaten geen nepen in, dus dat moest lukken
het ingewikkeldste was nog hoe ik dat moest ineenstikken
de nek komt achteraan iets te hoog, maar voor de rest zit het geweldig!
de afwerking met biaisband lukte mij nog niet zo goed
maar dat ziet geen kat, vermits mijn dochters NIET willen dat ik mijn armen omhoog doe, want volgens hen is mijn okselhaar onvoldoende geschoren
man man, als ze klein zijn, schattig zenne, zo'n twee meisjes
maar nu.... :-)

1 opmerking:

  1. Hé, ik zit net jouw geworstel te bekijken om de ideale tuniek te vinden. Da's bij mij trouwens 't zelfde.
    Deze is echt super geworden!
    (Grappig jouw profiel te lezen, ik ben ongeveer (43 sinds 4 dagen) even oud, heb 'er' ook 3 en wou ook geen tante genoemd worden!)

    BeantwoordenVerwijderen