dinsdag 19 juni 2012

blauw rokje met kantje + rokje met alzheimerrits

Ik had al gehoord van het boek Allemaal Rokjes van mme Zsazsa. Het begon al wat te kriebelen, en toen het in de doe-mei-maar-een-doeboekenbijlage van Libelle stond, ik direct (op 2 mei, want op 1 mei zijn de winkels dicht) naar de Standaard met mijn bonneke.
Uitverkocht! Zie, dat snap ik nu niet. Wel dat dat boek uitverkocht is, maar niet dat ze daar dan nog een actie rond doen...
allé in de winkel een zaag gespannen, maar op is op. Viesgezind terug naar huis en gezocht op internet. Lang leve Bol.com want daar was het nog en enkele dagen later had ik het ook. Yes!
Ik had stofjes van de markt in Maastricht (de stoffenhemel op aarde) en ook kantjes, dus ik ging dat rokje met paspel; maar ipv de paspel dat kantje, zonder voering maken !
Het eerste rokje dus. Spannend.

Wel een tofke hè, van ver!
ik had namelijk maatje 40 gemaakt.
Nu is het in de winkel altijd plezant als ge in een maat kleiner past, maar als ge dat zelf gestikt hebt (met rits en al!)is dat al veel minder plezant.
gewoon langs de twee zijnaden een paar cm weggehaald zenne
de eerste keer dat ik een rits gestikt heb, het is het toch niet helemaal
ik begrijp ook nog altijd niet (heb ondertussen al een poging of 3 ondernomen) hoe het juist moet.....
maar het stofje is wel tof en ik heb er al veel complimenten mee gekregen
(daarvoor doen we het natuurlijk :-)  )

Tweede poging dan maar!
Met een ander stofje van Maastricht. En de paspel heb ik zelf gemaakt. Het koordje was wat aan de dikke kant maar dat is er bijna niet aan te zien.

Zo hard bezig aan het rokje....dat ik de rits gewoon vergeten ben.... gelukkig krijg ik het rokje over mijn hoofd, mijn schouders, mijn borsten (wringen!!!) en past het verder heel goed.
En van het restje stof voor het petekindje nog een rokje erbij!

1 opmerking: