maandag 18 juni 2012

bijna-gelukt-halterkleedje

Af en toe kan ne mens toch eens geluk hebben, sè. Ik was op de blog van mme Zsazsa , ik ben normaal zo geen blogster maar daar ga ik toch vaak eens op kijken, en wat verschijnt er daar? Een ferme foto van de madame in een keitof halterkleedje. En welke tekst staat erbij??? gratis voor niks
ik had nog een schoon lappeke liggen vanop de markt, waar ik zo niet goed mee wist wat te doen dus ik begin eraan.
okee, er stond wel bij dat het eigenlijk voor tricot bedoeld was, maar daar had ik al een oplossing voor! ik had nog een patroontje van een kleedje dat goed paste, en ik besloot gewoon om daar de halters aan vast te maken
wanneer ga ik nu eens leren dat patroontekenen een kunst op zich is....
of wanneer ga ik nu eens leren dat driegen zijn nut kan hebben.......
ik moet zeggen: het lijfje paste perfect aan!!! normaal gezien moet ik dat niet kopen in de winkel, zo'n haltertops die flodderen altijd aan mijn rug, maar hier paste alles perfect aan, alleen de halters, daar was toch iets mis mee!
ik heb nu niet zo'n dikke borsten, maar ze pasten er echt niet in, helemaal niet
met een topje eronder zou het nog gegaan zijn, maar dat was eigenlijk niet de bedoeling
hulplijn moemoe ingeschakeld
moemoe is naaister van opleiding, heeft nog in een atelier gewerkt waar ze couturekleding ,pardon HAUTE couture maakten, en heel haar leven kleren genaaid voor ons en ons kinderen
moemoe kan dus ook patronen tekenen
ze bekijkt het eens en vertelt dat als ik aan de zijkanten een stukje van een twee cm eraan zet en dan een beetje fronsen, dan zou het wel goed komen
ikke dus twee dagen lostornen , geen twee dagen van 's morgens vroeg tot 's avonds laat, ik heb ook nog veel ander werk dat moet gebeuren
mijn vingers deden pijn van het prutswerk
over die 2cm toch mijn twijfels!!!! 6cm ertussen gezet
weer niet gedriegd, wel geprobeerd om met speldjes te passen (aaaaaaauuuuuuw!, afrader!)
stikken
trok weer op niets
de borsten pasten er zeker in nu, en die van een ander ook nog.....
pffff weer losmaken
wat gefoefel
en dit is het resultaat


feitelijk een ferm tof hè
(zoneke vindt het te kort: "uw knieën moeke!", maar die vieze knieën heb ik al mijn heel leven, als ge van boven kijkt is da zo erg niet, dat zijn dus alleen de ander mensen die mijn vieze knieën zien)
ik moet ook gewoon zien dat ik mijn armen tegen mijn lichaam hou, want de afwerking, zijnaad onder mijn oksels, is dus verschrikkelijk
allé, ik heb op internet een stofke besteld om een ander te maken, maar ik ga daar toch eens goed denken over het patroon,ik denk dat zsazsa wel wist waarom het in tricot was

1 opmerking: